Cultuurhistorische Atlas Voorst

In het voorjaar van 2024 komt de Cultuurhistorische Atlas Voorst uit. Dit wordt een Erfgoed Atlas, waarin vanuit het verre en dichtbije verleden de wordingsgeschiedenis wordt verteld van wat nu onze prachtige gemeente Voorst is. Een boek van ca 350 pagina’s vol met verhalen, foto’s, illustraties en kaarten.

Aan de hand van een aantal thema’s komen zowel het bovengrondse erfgoed (landschap, gebouwen, cultuur, bedrijvigheid, kernen) als het ondergrondse erfgoed (de bodem als schatkamer) aan de orde. Thema’s zijn o.a. landschapsontwikkeling en grondgebruik, industrie en bedrijvigheid, strijd en verdediging, kunst en cultuur, maatschappij, wet en recht, religie etc.

De Atlas is een initiatief van de Gemeente Voorst, wordt uitgegeven door de Stichting Cultuurhistorie Voorst en wordt geproduceerd onder auspiciën en met medewerking van de Historische Vereniging Voorst (HVV).

De afgelopen anderhalf jaar is hard gewerkt aan de totstandkoming ervan. Onder eindredactie van Luuk Keunen (van buro Raap, betrokken bij meerdere Erfgoed atlassen o.a. Winterswijk en Nunspeet) ligt er nu een mooi concept klaar, waaraan externe en HVV auteurs hebben meegeschreven.

In het 1e kwartaal van 2024 zullen in het VN diverse aankondigingen van de Atlas plaatsvinden, wederom begeleid door interviews met redactie en schrijvers van de Atlas.

Bij voorinschrijving ontvangt u straks boekje "Oorlog en Vrede" van de HVV gratis bij de Atlas, zolang de voorraad strekt.

De prijs van het boek wordt € 34,90. Nadere info is nu al op te vragen via info@historischeverenigingvoorst.nl

Login Formulier